2024-05-31 09:09:00

Projekt

Erasmus projekti

Erasmus+ mobilnost – Job shadowing

Poznati rimski filozof Seneka rekao je da poučavajući druge, učimo i sami. Upravo je to izazov svim današnjim učiteljima kako steći nova znanja, prenijeti ih svojim učenicima i zainteresirati ih za predmet koji poučavaju. Gledajući današnje načine poučavanja, postignuti uspjeh učenika,  nameće nam se jako finski školski sustav koji nudi izvrsna rješenja, lakše načine učenja, bolje stjecanje trajnog znanja, stvaranje ozračja u kojem škola nije muka, u kojem se svakom učeniku pristupa na njemu svojstven način, olakšava učenje i na kraju postižu se izvrsni rezultati. Zahvaljujući Erasmus projektima učiteljima je omogućena izvrsna međusobna komunikacija, razmjena iskustava, primjeri dobre prakse koje mogu iskoristiti u daljnjem podučavanju u svojim školama. Upravo u takvom projektu sudjelovala je i naša učiteljica Likovne kulture Stela Čuturić. Zajedno sa svojom kolegicom Blagom Petreski, višom savjetnicom za likovnu kulturu i likovnu umjetnost u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje), sudjelovala je u projektu Erasmus + mobilnosti u Finskoj u Seinäjoki upper secondary school od 6. - 10. svibnja 2024. godine. Projekt uključuje praćenje rada Job shadowing, zajedničku mobilnost zaposlenika koordinatora konzorcija (AZOO) i zaposlenika članova konzorcija (voditelji ŽSV-a u školama partnerima članovima konzorcija).

Glavni ciljevi mobilnosti bili su istraživanje i iskustveno se upoznavanje sa sustavima trajnog profesionalnog usavršavanja u finskoj školi Seinäjoen lukion čija nova iskustva mogu implementirati u vlastito stručno usavršavanje te stručno usavršavanje učitelja u djelokrugu ŽSV-a. Sustavno unapređivanje kompetencija učitelja i nastavnika kroz planiranje, provedbu i praćenje njihovog kontinuiranog profesionalnog razvoja usmjerenog na kreativno, iskustveno i multisenzorno učenje. Osiguravanje sustava potpore voditeljima ŽSV-a u provedbi kurikularne reforme i nove paradigme vrednovanja ishoda učenja usvajanjem i razvojem ključnih kompetencija: kritičko mišljenje, estetsko vrednovanje, odgovornost u odnosu prema sebi, drugima i okolini, timski rad, usmjerenost rješavanju problema, temeljne etičke vrijednosti.

Tijekom posjeta provedene su sljedeće aktivnosti:

  • upoznavanje škole Seinäjoki upper secondary school, razgovor s nastavnicom engleskog jezika Tuuliom Hautakoski, internacionalnom koordinatoricom,
  • upoznavanje škole Seinäjoki upper secondary school, razgovor s nastavnicom engleskog jezika Tuuliom Hautakoski, internacionalnom koordinatoricom, organizacija i područja rada, dokumenti, zakonske regulative
  • posjet srednjoj školi i praćenje organizacije i procesa rada; razgovor s nastavnicom Tuulom Muhonen i upravom Škole; praćenje i usmjeravanje učenika; razmjena iskustva
  • završni razgovori sa stručnjacima i osvrt na viđeno i naučeno tijekom posjeta
  • posjet osnovnoj i srednjoj školi, praćenje organizacije i procesa rada: Seinäjoki upper Secondary School, Southern Seinäjoki Unit i Toivolanranta Joint Comprehensive School  u gradu Peräseinäjoki, praćenje organizacije i procesa rada; razgovor s učiteljicom Päivi Koivisto
  • posjet osnovnoj školi Seinäjoen lyseo Middle School i praćenje organizacije i procesa rada; razgovor s učiteljicom Riittom Paju
  •  upoznavanje s konceptom učenja u finskom obrazovanju koji potiče učenikovu aktivnost, a posebno se pazi na školsko ozračje koje omogućava učeniku konstantni napredak kroz samostalni rad i suradnju s drugim skupinama. Učeniku se pomaže u pronalaženju načina učenja koji mu najviše odgovara. Nastavnikova uloga je da nadgleda rad učenika i prilagođava mu se individualno. Učenike se potiče da koriste prethodno stečeno znanje i informacije uz pomoć komunikacijskih tehnologija
  • obrazovno usmjeravanje osigurano je u obliku raznih tečajeva, individualnih sastanaka te malih skupina, a suradnja, interakcija i komunikacijske vještine razvijaju se pomoću raznih oblika suradničkog učenja
  • učenike se maksimalno potiče da se uključe u umjetničke aktivnosti, sudjeluju u umjetničkom i kulturnom životu te da usvoje stil života koji promiče zdravlje i blagostanje
  • učenike se upoznaje s djelovanjem gospodarskog života i poduzetništvom kao i kako se nositi s izazovima u svijetu koji se mijenja na razne načine.

Nakon upoznavanja finskog obrazovnog sustava i boravka u njihovim školama učiteljice su zaključile  da je ulaganje u obrazovanje i znanost uvijek isplativo. Finski primjer je primjer zdravog i ispravnog stava prema učenju za život. Finska je sačuvala ljubav prema tradiciji, a učitelji su nositelji ideja napretka i prosvjećenja.

Ovim sudjelovanjem naše učiteljice Stele Čuturić (u mobilnosti u sklopu Erasmus+ Akreditacija: AZOO Erasmus+ Plan)  i naša škola postala dio AZOO Erasmus konzorcija.

Erasmus+ akreditacija predstavlja ključni korak za Agenciju za odgoj i obrazovanje (AZOO) kako bi ostvarila direktan pristup financiranju stručnog usavršavanja savjetnika i voditelja ŽSV-a putem KA1 mobilnosti u okviru Erasmus+ programa. 

Ova akreditacija omogućuje:

  • Jednostavnu proceduru: Korištenje KA1 mobilnosti postaje jednostavno, s potrebom za izradom samo proračuna.
  • Izbor hosting organizacija: Savjetnici mogu odabrati organizacije u kojima će sudjelovati u programima “job shadowing” praćenja rada ili pohađati relevantne tečajeve.
  • Prikupljanje relevantnih informacija: Suradnja s “peer organizacijama” pomaže pri prikupljanju informacija za razvoj sustava stručnog usavršavanja savjetnika.
  • Povećanje vidljivosti i ugleda AZOO-a: Sudjelovanje u Erasmus programu otvara mogućnosti za širenje mreže partnerskih organizacija, razvoj suradničkih projekata i jača ugled AZOO-a.

Osim toga, Erasmus+ Plan AZOO identificira potrebe organizacije te postavlja ciljeve i strategije u skladu s nacionalnim strateškim dokumentima za narednih pet godina. Ovo uključuje podršku stručnom usavršavanju učitelja i nastavnika, razvoj kompetencija, potporu u provedbi kurikularnih reformi i vrednovanju ishoda učenja, internacionalizaciju, i mnoge druge aktivnosti.

Erasmus+ akreditacija je važan korak za AZOO kako bi ostvarila ciljeve svog Erasmus+ plana te doprinijela kvaliteti obrazovanja i obrazovnim inovacijama u Hrvatskoj.

S obzirom na različite ciljeve i planove za svaku fazu mobilnosti i usavršavanja, AZOO će provoditi različite aktivnosti kako bi osigurala kvalitetnu obuku svojih savjetnika, nastavnika i učitelja te unaprijedila kvalitetu obrazovanja u Hrvatskoj. 

O svim stečenima znanjima i iskustvima sudionice programa upoznat će svoje kolegice i kolege na stručnim skupovima u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje tijekom 2024. godine.

                       


Osnovna škola "Vidici" Šibenik