Projekt
Autor: Stela Čuturić, 31. 5. 2024.
Erasmus projekti Erasmus+ mobilnost – Job shadowing Poznati rimski filozof Seneka rekao je da poučavajući druge, učimo i sami. Upravo je to izazov svim današnjim učiteljima kako steći nova znanja, prenijeti ih svojim učenicima i zainteresirati ih za predmet koji poučavaju. Gledajući današnje načine poučavanja, postignuti uspjeh učenika, nameće nam se jako finski školski sustav koji nudi izvrsna rješenja, lakše načine učenja, bolje stjecanje trajnog znanja, stvaranje ozračja u kojem škola nije muka, u kojem se svakom učeniku pristupa na njemu svojstven način, olakšava učenje i na kraju postižu se izvrsni rezultati. Zahvaljujući Erasmus projektima učiteljima je omogućena izvrsna međusobna komunikacija, razmjena iskustava, primjeri dobre prakse koje mogu iskoristiti u daljnjem podučavanju u svojim školama. Upravo u takvom projektu sudjelovala je i naša učiteljica Likovne kulture Stela Čuturić. Zajedno sa svojom kolegicom Blagom Petreski, višom savjetnicom za likovnu kulturu i likovnu umjetnost u AZOO (Agencija za odgoj i obrazovanje), sudjelovala je u projektu Erasmus + mobilnosti u Finskoj u Seinäjoki upper secondary school od 6. - 10. svibnja 2024. godine. Projekt uključuje praćenje rada Job shadowing, zajedničku mobilnost zaposlenika koordinatora konzorcija (AZOO) i zaposlenika članova konzorcija (voditelji ŽSV-a u školama partnerima članovima konzorcija). Glavni ciljevi mobilnosti bili su istraživanje i iskustveno se upoznavanje sa sustavima trajnog profesionalnog usavršavanja u finskoj školi Seinäjoen lukion čija nova iskustva mogu implementirati u vlastito stručno usavršavanje te stručno usavršavanje učitelja u djelokrugu ŽSV-a. Sustavno unapređivanje kompetencija učitelja i nastavnika kroz planiranje, provedbu i praćenje njihovog kontinuiranog profesionalnog razvoja usmjerenog na kreativno, iskustveno i multisenzorno učenje. Osiguravanje sustava potpore voditeljima ŽSV-a u provedbi kurikularne reforme i nove paradigme vrednovanja ishoda učenja usvajanjem i razvojem ključnih kompetencija: kritičko mišljenje, estetsko vrednovanje, odgovornost u odnosu prema sebi, drugima i okolini, timski rad, usmjerenost rješavanju problema, temeljne etičke vrijednosti. Tijekom posjeta provedene su sljedeće aktivnosti: Nakon upoznavanja finskog obrazovnog sustava i boravka u njihovim školama učiteljice su zaključile da je ulaganje u obrazovanje i znanost uvijek isplativo. Finski primjer je primjer zdravog i ispravnog stava prema učenju za život. Finska je sačuvala ljubav prema tradiciji, a učitelji su nositelji ideja napretka i prosvjećenja. Ovim sudjelovanjem naše učiteljice Stele Čuturić (u mobilnosti u sklopu Erasmus+ Akreditacija: AZOO Erasmus+ Plan) i naša škola postala dio AZOO Erasmus konzorcija. Erasmus+ akreditacija predstavlja ključni korak za Agenciju za odgoj i obrazovanje (AZOO) kako bi ostvarila direktan pristup financiranju stručnog usavršavanja savjetnika i voditelja ŽSV-a putem KA1 mobilnosti u okviru Erasmus+ programa. Ova akreditacija omogućuje: Osim toga, Erasmus+ Plan AZOO identificira potrebe organizacije te postavlja ciljeve i strategije u skladu s nacionalnim strateškim dokumentima za narednih pet godina. Ovo uključuje podršku stručnom usavršavanju učitelja i nastavnika, razvoj kompetencija, potporu u provedbi kurikularnih reformi i vrednovanju ishoda učenja, internacionalizaciju, i mnoge druge aktivnosti. Erasmus+ akreditacija je važan korak za AZOO kako bi ostvarila ciljeve svog Erasmus+ plana te doprinijela kvaliteti obrazovanja i obrazovnim inovacijama u Hrvatskoj. S obzirom na različite ciljeve i planove za svaku fazu mobilnosti i usavršavanja, AZOO će provoditi različite aktivnosti kako bi osigurala kvalitetnu obuku svojih savjetnika, nastavnika i učitelja te unaprijedila kvalitetu obrazovanja u Hrvatskoj. O svim stečenima znanjima i iskustvima sudionice programa upoznat će svoje kolegice i kolege na stručnim skupovima u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje tijekom 2024. godine.
« Svibanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |